Belevingsconcepten
Beleving inzetten als stimulus voor verandering
Verleiden, stimuleren, confronteren en prikkelen. Ik ontwerp belevingen om gedragsverandering te nudgen. Het beste uit de wereld van NeuroMarketing en Imagineering haal ik uit de kast om een beleving neer te zetten voor jouw veranderopgave.
Imagineering is een creatieve manier om waarden tot de verbeelding te laten spreken. Op het snijvlak van Techniek en Verbeelding zet ik technieken zoals storytelling en conceptontwikkeling in om alle zintuigen te prikkelen. Samen vertalen we jouw veranderopgave tot een aantal kernwaarden. Op basis van die kernwaarden ik een aantal creatieve concepten uitwerken, eventueel samen met jouw mensen. Natuurlijk rekening houdend met het beschikbare budget. Vervolgens kiezen we een concept dat we tot leven brengen.
GREEN MIRROR
Een van de belevingen die IMPAKT maakte voor Avans Hogeschool is de GREEN MIRROR. Een concept dat is gebaseerd op de tv-serie Black Mirror. In de film(s) wordt een toekomstperspectief rond het thema duurzame ontwikkeling in beeld gebracht. Het spreekt tot de verbeelding en roept mooie, taaie vragen op: wat gaat de toekomst ons brengen en welke positie wil je als kijker innemen? Een mooi startpunt om over dit thema verder te praten. Met studenten, collega's, bewoners en samenwerkingspartners.
Wil je de Green Mirror inzetten bij jouw duurzame veranderopgave? Of wil je sparren over het ontwikkelen van een ander belevingsconcept?